IP Scan w Polsce – usługa audytu własności intelektualnej dostępna już w Polsce od 2 kwietnia 2024r!
Od 2 kwietnia 2024 r. uruchomiona została usługa IP Scan dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Audyt własności intelektualnej będzie realizowany w ramach programu EUIPO SME Fund.
Celem usług wstępnej diagnostyki własności intelektualnej (IP Scan) jest doradzenie MŚP w zakresie potencjału własności intelektualnej dla rozwoju ich działalności poprzez identyfikację rodzajów aktywów własności intelektualnej, które mogą być wartościowe i powinny być chronione. Celem tych usług jest również zidentyfikowanie wszelkiej własności intelektualnej, która jest już chroniona i którą można by dalej wykorzystywać w celu uzyskania dodatkowych korzyści wspierających rozwój działalności.
MŚP mające swoją siedzibę w Unii Europejskiej mogą starać się o taką usługę i zwrot 90% jej kosztów, ale nie więcej niż 630 EUR dla podmiotów z Polski.
Nasi eksperci Jakub Sielewiesiuk, Filip Klar, Oskar Gińko, Konrad Futera, Agnieszka Sobieska, Martyna Wójcik, Marek Rumak i Grzegorz Wątor przeszli szkolenie oraz zostali wpisani na listę osób mogących przeprowadzać audyty własności intelektualnej dla Państwa. Koszt wykonywanej usługi to 700 EUR netto, z czego 630 EUR otrzymają Państwo z powrotem.
Jak wygląda procedura?
- Najpierw składają Państwo, lub my w Państwa imieniu wniosek o bon refundacyjny. Analogicznie do bonów znakowych, czy patentowych. Do złożenia wniosku potrzebne są dokumenty
- Deklaracja podatnika VAT
- Zaświadczenie o prowadzonym rachunku bankowym
- Pełnomocnictwo
- Złożenie wniosku o przyznanie bonu refundacyjnego
- Wnioski rozpatrywane są według kolejności zgłoszenia i do momentu wyczerpania puli środków. Decyzja o przyznaniu bonu zapada w terminie max 10 dni roboczych liczone od każdego piątku danego tygodnia
- Uzyskanie pozytywnej decyzji – 2 miesiące na aktywację bonu, z możliwością przedłużenia do 4 miesięcy (pkt. 10)
- MŚP wysyła maila do UPRP na adres ipscan@uprp.gov.pl wskazując numer bonu, nazwę przedsiębiorstwa oraz informację, że chce zrealizować voucher
- W ciągu 3 dni roboczych UPRP odpowiada na mail przekazując przewodnik dla MŚP oraz listę wykonawców
- MŚP wybiera eksperta i wskazuje go do UPRP
- MŚP i wykonawca podpisują umowę o świadczenie usług oraz umowę o zachowaniu poufności
- Ekspert-wykonawca informuje UPRP od zawarciu umowy z MŚP i przekazuje niezbędne informacje do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy
- UPRP informuje EUIPO o konieczności aktywowania bonu
- MŚP wypełnia kwestionariusz samooceny
- Ekspert przeprowadza audyt własności intelektualnej – max. 6 miesięcy do aktywacji bonu
- Ekspert wysyła raport do UPRP w celu weryfikacji
- UPRP odsyła akceptację raportu lub daje swoje uwagi do naniesienia poprawek
- Ekspert przesyła do MŚP finalny raport, a do UPRP dowód zapłaty za usługę
- Następnie można złożyć kolejny wniosek o zwrot refundowanej wartości.