Strona główna » USŁUGI » Monitorowanie patentów: zadbaj o innowacyjność, śledź rozwój konkurencji i odkrywaj możliwe nisze rynkowe
Monitorowanie patentów: zadbaj o innowacyjność, śledź rozwój konkurencji i odkrywaj możliwe nisze rynkowe
Monitorowanie patentów jest kolejną usługą oferowaną przez AOMB. Monitorowanie patentów polega na regularnym sprawdzaniu niedawno opublikowanych patentów w którymkolwiek z wybranych krajów lub regionów. Rzecznicy patentowi z AOMB wtedy nieustannie wypatrują patentów, by móc zobrazować najnowsze postępy w Twojej dziedzinie. Za stosunkowo niewielką roczną opłatą otrzymasz kwartalny raport. Zapewniamy nieustanne kontrolowanie, by uniknąć marnowania Twoich wysiłków rozwojowych. Dodatkowo, możesz podjąć wczesne działania, jeżeli konkurencja będzie naruszać Twoje prawa własności. Dodatkowo, możesz odkrywać nisze w zgłoszeniach patentowych konkurencji, które będziesz mógł wykorzystać.
Koszt kontroli patentów zaczyna się od 3000 zł rocznie. Obejmuje on badanie 5 wskazanych konkurentów, i nie uwzględnia jednorazowej opłaty początkowej – 1200 zł. Ceny nie uwzględniają podatku VAT.
Co robi Twoja konkurencja?
Czy Twoja innowacyjność co jakiś czas zwalnia? Czy na pewno nie naruszasz praw innych osób? Jak się o tym dowiadujesz? Przedsiębiorcy często spędzają miesiące na ciężkiej pracy rozwojowej. Jak zapobiegasz nagłym postojom, które wynikają z praw patentów konkurencji? Konkurencja także idzie naprzód. Prawdopodobnie pracuje równie ciężko nad rywalizującymi rozwiązaniami i składa wnioski patentowe. Właśnie dlatego monitorowanie patentów jest bardzo przydatne.
Dobrze znanym przykładem jest składane etui do iPada, które umożliwia ustawienie go pod kątem. Wyobraź sobie, że rozwijałeś ten pomysł, nie wiedząc o konkurencji, która nie tylko tworzyła coś podobnego, ale też chroniła to. Z kontrolą patentów możesz śledzić poczynania konkurencji i zapobiegać niekorzystnym sytuacjom.
Czy widzisz szanse na rynku?
Monitorowanie patentów daje możliwość odkrywania nisz w ba-daniach konkurencji: tak zwanych nisz rynkowych. Dzięki takim informacjom możesz dostosować Twoje działania i być o jeden krok przed konkurencją. Przypuśćmy, że żaden producent nie opatentował pomysłu na obracany i składany ekran w aparacie fotograficznym. Dzięki technicznemu know-how które rozwinąłeś, mógłbyś to stworzyć. Dzięki monitorowaniu patentów mógłbyś się dowiedzieć o tej niszy w literaturze patentowej rywali.